Λώτινος Ήλιος blog 

Λώτινος Ήλιος

Το Τραγούδι της Γης_ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Με αφορμή την παράσταση ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΓΗΣ δημιουργήσαμε ένα "Σχέδιο Μαθήματος" αφιερωμένο στην Οικολογία, το οποίο μπορεί να αποτελέσει βοήθημα τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους γονείς.
Αποτελείται από προτάσεις για συζήτηση, σταυρόλεξα, πειράματα, αινίγματα και πολλά παιχνίδια, με γνώμονα πάντοτε την ευαισθητοποίηση των παιδιών στα θέματα του Περιβάλλοντος.

Διαβάστε περισσότερα

Άννα Παπαμάρκου- σκηνοθέτης/συγγραφέας

"Όταν Κάνεις Τέχνη Για Τα Παιδιά Βυθίζεσαι Σε Εκείνο Το Κομμάτι Του Εαυτού Σου Που Είναι Φωτεινό"


Συνέντευξη στη Μαρία Πορτοκαλάκη για το Τέχνες PLUS



Μετά την τρυφερή "Νοσταλγό" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που σκηνοθέτησε στο θέατρο Αλκμήνη και συνεχίζεται με επιτυχία για 2η σεζόν, η Άννα Παπαμάρκου επιστρέφει σε μια μεγάλη της αγάπη, που την αναζωογονεί, όπως μας  είπε, το θέατρο για παιδιά. Φέτος, την απασχολεί η οικολογία και θέλει να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά στα ζητήματα της περιβαλλοντικής συνείδησης. Όπως φάνηκε στην πρεμιέρα της παράστασης το προηγούμενο Σάββατο 8/10/2016 στο θέατρο "Άνεσις" τα κατάφερε και με το παραπάνω.


Πείτε μας μερικά λόγια για την παράσταση.
«Το Τραγούδι της Γης» είναι  σύγχρονο παραμύθι, που γράψαμε μαζί με τον Λεωνίδα Ψέλτουρα, το οποίο πραγματεύεται τα οικολογικά  θέματα και θίγει το θέμα της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση.
Μια φορά κι έναν καιρό, λοιπόν, μπορεί χθες… μπορεί σήμερα ή αύριο.. γίνεται ένα μεγάλο Δικαστήριο. Τα πλάσματα και τα στοιχεία της φύσης ζητούν δικαίωση για τα προβλήματα, που τους προξενούν οι άνθρωποι. Τυχαία συλλαμβάνουν ένα παιδί, τη Μυρτώ, ως «εκπρόσωπο των ανθρώπων» και «μελλοντικό καταστροφέα» και ζητούν να το καταδικάσουν.
Η Γη, όμως, επεμβαίνει λέγοντας πως αυτός που 
πραγματικά φταίει είναι ο Δράκος της αδιαφορίας! Παρακινεί τη Μυρτώ σε ένα υπέροχο ταξίδι περιπέτειας και γνώσης όπου ανακαλύπτει τις οικολογικές ισορροπίες, γίνεται φίλη με ζώα, πουλιά, μυρμήγκια και δέντρα και σώζει το δάσος με τη βοήθεια της σύννεφο-πυροσβεστικής. Η συνάντηση, όμως, με «Δράκο της Αδιαφορίας», που εκμεταλλεύεται τα φυσικά αγαθά την αποπροσανατολίζει.
Αφυπνίζεται και πάλι από 
τους εμπνευσμένους «Ανακυκλωτές» κι αντιλαμβάνεται πως πραγματικός θησαυρός και πλούτος είναι το καθαρό νεράκι, το φρέσκο αεράκι, το εύφορο έδαφος, οι σπόροι, τα δώρα της φύσης. Αποφασίζει να παλέψει γι αυτά και να τα προστατέψει.

Ποια ήταν η αφορμή για να ανεβάσετε και πάλι την εν λόγω παράσταση και τι μηνύματα θέλετε να περάσετε μέσω αυτής;
Με το συγκεκριμένο θέμα και έργο δεν είναι η πρώτη φορά που καταπιάνομαι καθώς το είχαμε ξανά ανεβάσει πριν από 9 χρόνια. Ο λόγος που  επανήλθαμε σε αυτό είναι γιατί ενώ το περιβαλλοντικό ζήτημα είναι ένα θέμα ζωτικής σημασίας, νοιώσαμε πως παραγκωνίστηκε αρκετά λόγω των πιο «εμφανών» προβλημάτων, που είναι κατά βάση οικονομικά. Ζούμε σε μια παράλογη εποχή όπου αμφισβητείται ακόμα και ο δημόσιος χαρακτήρας των νερών, των δασών, της θάλασσας. Νομίζω πως πρέπει να ξαναδούμε οι άνθρωποι τη σχέση μας με τη φύση, στη βάση της.


Πιστεύετε ότι μια παιδική παράσταση πρέπει να θέτει ερωτήματα ή να δίνει στο τέλος τη «λύση» στο παιδί και γιατί;
Μια θεατρική παράσταση είναι μια βιωματική εμπειρία. Μπορεί να θέτει ερωτήματα στα παιδιά, ανάλογα βεβαίως της ηλικίας τους, να τα προβληματίζει ώστε να μπαίνουν σε διαδικασία να ερευνούν μέσα τους και να καταλήγουν σε αυτό που τα κάνει να νοιώθουν καλά με έναν οργανικό και αυθόρμητο τρόπο. Τη «λύση» την εννοώ με την έννοια της  «κάθαρσης» και της «λύτρωσης». Οπωσδήποτε θα πρέπει να υπάρξει η λύτρωση στο τέλος του έργου. Τα παιδιά πρέπει να φεύγουν χαρούμενα από το θέατρο. Ευχαριστημένα!


Ποιος είναι ο ρόλος του θεάτρου, αλλά και γενικότερα της τέχνης, σε ό,τι αφορά στο παιδί;
Νοιώθω πως είναι πρωτίστως η ανάπτυξη της δημιουργικής φαντασίας, της συναισθηματικής νοημοσύνης και ιδιαιτέρως της ενσυναίσθησης.


Ποιες είναι οι δυσκολίες στη σκηνοθετική διαδικασία όταν απευθύνεσαι σε ένα τόσο ιδιαίτερο κοινό; Και ποιες στη συγγραφική, αλλά και τη στιχουργική;
Δεν τίθεται θέμα δυσκολίας αλλά θέμα χαράς και ενέργειας. Όταν κάνεις τέχνη για τα παιδιά βυθίζεσαι σε εκείνο το μέρος του εαυτού σου που είναι φωτεινό, γεμάτο ζωτικότητα, φαντασία, ταχύτητα κι ενθουσιασμό. Ταυτόχρονα, όμως, είσαι και το άγρυπνο μάτι του γονέα, που εξετάζει την ποιότητα του έργου που προσφέρεται στο παιδί. Όταν δημιουργείς για τα παιδιά πρέπει να είσαι και παιδί και γονέας και δάσκαλος και παραμυθάς και μάγος, ώστε να  υφάνεις ένα έργο από την καρδιά σου για την καρδιά των θεατών σου.


Πώς σχολιάζετε το γεγονός ότι το εν λόγω θέατρο είναι πλέον εφάμιλλο των παραστάσεων για ενήλικες;
Είναι ένα πολύ θετικό γεγονός τόσο για τα παιδιά όσο και για τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στις παραστάσεις αυτές.


http://www.texnes-plus.gr/index.php/theatro-paidi/prosopa/item/387-anna-papamarkou

Διαβάστε περισσότερα

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 5 - "Αγάπη"

Εδώ παρουσιάζεται η 5η Ενότητα του Σχεδίου Μαθήματος βασισμένο πάνω στη θεατρική μας παράσταση "ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ".
Η Ενότητα αυτή έχει τίτλο "Ο Σπίθας και το κλειδί της Αγάπης" και καταπιάνεται με την αξία της Αγάπης.
Δίνεται η περίληψη της σκηνής, για να θυμηθούν και να συνδεθούν τα παιδιά, αλλά και προτάσεις για συζήτηση, παιχνίδια, ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες, θεατρικό παιχνίδι, κατασκευές κ.α.


Δεξιά στη σελίδα θα βρείτε το Σχέδιο Μαθήματος σε μορφή pdf το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε και να τυπώσετε.

Διαβάστε περισσότερα

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 4 - "Καλοσύνη"

Εδώ παρουσιάζεται η 4η Ενότητα του Σχεδίου Μαθήματος βασισμένο πάνω στη θεατρική μας παράσταση "ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ".
Η Ενότητα αυτή έχει τίτλο "Η Δροσιά και το κλειδί της Καλοσύνης" και καταπιάνεται με τις αξίες της Καλοσύνης και της Ευγένειας.
Δίνεται η περίληψη της σκηνής, για να θυμηθούν και να συνδεθούν τα παιδιά, αλλά και προτάσεις για συζήτηση, παιχνίδια, ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες, θεατρικό παιχνίδι, κατασκευές κ.α.


Δεξιά στη σελίδα θα βρείτε το Σχέδιο Μαθήματος σε μορφή pdf το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε και να τυπώσετε.

Διαβάστε περισσότερα

Ειρήνη, ένα ταξίδι μέσα μας!

Μαρία Λογοθέτη: Δεν χρειάζεται να πάμε μακριά, ένα ταξίδι μέσα μας, 

εκεί ανακαλύπτουμε την Ειρήνη

Συνέντευξη στο Culturenow (Αθηνά Πούλιου)

Η 
Μαρία Λογοθέτη πρωταγωνιστεί στην παιδική παράσταση Πετώντας για την Ειρήνη που φιλοξενεί κάθε Κυριακή το Θέατρο Άλφα. Πρόκειται για μία παράσταση στην οποία ο Σπίθας, η Δροσιά και η Χρύσα μαθαίνουν στα παιδιά, μέσα από την ιστορία τους την αξία της Ομόνοιας και της Ειρήνης. 

Με αφορμή την επιτυχία της παράστασης στο παιδικό κοινό η Μαρία Λογοθέτη μιλάει στο Culturenow.gr για το έργο και τους συντελεστές του, χωρίς να μας τα αποκαλύψει όλα όμως, καλώντας μας να απολαύσουμε τη μαγεία από κοντά!



CultureNow: Ο Λώτινος Ήλιος παρουσιάζει και φέτος την παιδαγωγική παράσταση «Πετώντας για την Ειρήνη». Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο, τι ανταπόκριση έχει μέχρι στιγμής στο παιδικό κοινό;

Μ. Λ.: Είναι ένα έργο που αγαπήθηκε πολύ από μικρούς και μεγάλους και ζητήθηκε να συνεχιστεί για δεύτερη χρονιά. Έτσι συνεχίζουμε φέτος στο θέατρο Άλφα. Είναι ένα πραγματικό ταξίδι για όλους μας, ένα ταξίδι που θέλουμε  να κάνουμε για την Ειρήνη μέσα και έξω μας. Τα παιδιά το έχουν λατρέψει, αυτό φαίνεται από τη συμμετοχή τους την ώρα της παράστασης, εκεί έχουν την ευκαιρία να ταυτιστούν με τους ήρωες και να υποστηρίξουν ή να απορρίψουν κάποιον, να βοηθήσουν ή να μπερδέψουν άλλον, να χορέψουν στους ρυθμούς της μουσικής και φυσικά στο τέλος να συγκινηθούν, μέχρι και να κλάψουν από την ομορφιά που τους προκαλούν τα μηνύματα.  


C. N.: Εκτός από την ιστορία που διαδραματίζεται, ποια είναι τα άλλα στοιχεία της παράστασης που τραβούν το παιδικό κοινό;

Μ. Λ.: Μία σωστή σκηνοθεσία (Άννα Παπαμάρκου), ένα σπουδαίο δυναμικό ηθοποιών (Μαρία Λογοθέτη, Βάσια Χρονοπούλου, Διονύσης Μπουρδέκας, Άννα Παπαμάρκου), μουσική που ξεσηκώνει (Χρήστος Σταματίου), κοστούμια σύγχρονα και ταυτόχρονα παραμυθένια (Ντομινίκ Ντελκός) και προβολές animation (Λεωνίδας Ψέλτουρας), νομίζω δεν αφήνουν περιθώριο σε κανέναν να μην ταυτιστεί έστω και λίγο με έναν θεατρικό χαρακτήρα, να μην αναρωτηθεί κατά τη διάρκεια και φυσικά να μην βρει τη λύση!


C. N.: Εσείς ποιον χαρακτήρα του έργου υποδύεστε και τι έχετε να πείτε για την προσωπικότητά του και τον ρόλο του στην ιστορία;

Μ. Λ.: Είμαι η Χρύσα. Βρίσκομαι ανάμεσα σε δυο φίλους, -μία παλιά και έναν καινούριο- η μία ζηλεύει, ο άλλος θυμώνει και στην προσπάθειά μου να βρω την ισορροπία σε μένα και τους φίλους μου, έρχονται συναισθήματα όπως η ντροπή και ο φόβος και  δεν έχω τη δύναμη να υποστηρίξω το σωστό. Έτσι μπλέκουμε σε μια δυσάρεστη περιπέτεια με τους φίλους μου, οπού εκεί, μέσα από διάφορα συμβάντα, αποκαλύπτεται μέσα μου η Αλήθεια, συνειδητοποιώ και το δικό μου λάθος, αλλά και των φίλων μου, και από την φοβισμένη Χρύσα – παρατηρητή, έχουμε μια ενθουσιασμένη Χρύσα – ηγέτη, οπού παρασύρει πλέον τους φίλους της  και τους οδηγεί σε ένα μαγικό ταξίδι όπου θα ανακαλύψουν όλοι μαζί την Ειρήνη!

Έπειτα υποδύομαι μαγικά παραμυθένια πλάσματα που η ζωή τους συγκινεί και ενθουσιάζει είναι πολύ σπουδαίοι ήρωες του έργου, που βοηθούν τους τρεις φίλους στο ταξίδι τους, αλλά βοηθούν και τους θεατές μιας και έχουν την ευκαιρία να ταυτιστούν κι εκείνοι μαζί τους. Αλλά αυτό θα σας το κρατήσω μυστικό, για να μην χάσουμε αρκετή μαγεία από το έργο!


C. N.: Ο Λώτινος Ήλιος δημιούργησε ακόμα μία παράσταση με ένα πολύ σημαντικό μήνυμα για τα παιδιά και για όλους μας. Πόσο αναγκαίες θεωρείτε ότι είναι τέτοιες παραστάσεις; Το πρόβλημα της βίας είναι πολύ έντονο στον κόσμο των παιδιών; 

Μ. Λ.: Η βία είναι το σύγχρονο πρόβλημα της πολιτείας μας. Καθημερινά κατακλυζόμαστε με σκηνές βίας από τα Μ.Μ.Ε, την πολιτική, ακόμη και από την τέχνη, που αυτό περνάει υποσυνείδητα στον άνθρωπο είτε μέσα από την άγνοια, ή την απόγνωση, ή το θυμό, ή τον φόβο και αναπαράγουμε ίδιες σκηνές προσπαθώντας να λύσουμε κάτι που μας ενοχλεί, με λάθος τρόπο. Όταν λοιπόν, παιδιά μεγαλώνουν σε τέτοια κοινωνία, τέτοιες πράξεις θα αναπαράγουν. Γι’ αυτό και η ενδοσχολική βία έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις στις μέρες μας.  Η παράσταση πετώντας για την Ειρήνη δίνει μία άλλη διάσταση στα πράγματα, προσεγγίζουμε την καθημερινότητα με έναν πολύ πιο αποτελεσματικό θα έλεγε κανείς, τρόπο. Είναι αναγκαίες τέτοιες παραστάσεις στις μέρες μας, είναι τροφή για το πνεύμα.


C. N.:  Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι μεταδίδεις στα παιδιά τέτοια μηνύματα;

Μ. Λ.: Είναι αρκετά εύκολο γιατί έχεις να μεταδώσεις μόνο αλήθεια και η αλήθεια είναι ο πιο εύκολος δρόμος, οπού δεν γίνεται να μην αγγίξει την ψυχούλα κάθε παιδιού. 


C. N.: Ομόνοια, Καλοσύνη, Μη Βία, τα τρία συστατικά που προτείνει ο Ξερόλας στους τρεις ήρωες για να χαλάσουν τα σχέδια της Διχόνοιας. Πιστεύετε ότι είναι εφικτό να τα χρησιμοποιήσουμε κι εμείς ως ενήλικες στην κοινωνία μας για να διώξουμε μακριά τη διχόνοια;

Μ. Λ.: Είναι στο χέρι μας, στο νου, την καρδιά μου μας, να επιλέγουμε κάθε στιγμή που αναπνέουμε τον τρόπο που θέλουμε να ζούμε. Εννοείται πως είναι εφικτό, δεν χρειάζεται να πάμε μακριά, ένα ταξίδι μέσα μας, εκεί ανακαλύπτουμε την Ειρήνη και με λίγη προσπάθεια την κάνουμε τρόπο ζωής!


C. N.: Το Πετώντας για την Ειρήνη, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι συνέχεια της πρώτης παράστασης, Ο Μεγαλύτερος θησαυρός του κόσμου. Θα υπάρξει και τρίτο μέρος με τους τρεις ήρωες;

Μ. Λ.: Δεν το γνωρίζω αυτό.


C. N.: Εκτός από τις θεατρικές παραστάσεις, ασχολείστε και με άλλους τρόπους με τον κόσμο των παιδιών; Έχετε κάποια άλλα επαγγελματικά σχέδια που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;

Μ. Λ.: Έχω κρατήσει μία πολύ καλή συνεργασία με το παιδικό κανάλι SMILE (πρώην 06tv) μέσα από τις εκπομπές μου αγαπηθήκαμε με γονείς και παιδιά, και αν ξεκινήσουν κάτι καινούριο που θα μπορούσε να είναι κάτι δημιουργικό και ευχάριστο και για μένα θα το συζητούσαμε… Ενίοτε διδάσκω θεατρικό παιχνίδι σε παιδικούς σταθμούς. Καθώς επίσης τώρα ενόψει Χριστουγέννων μου έγιναν κάποιες προτάσεις  και ίσως βρεθώ για λίγο στην αγαπημένη μου  Θεσσαλονίκη. Όλα είναι υπό συζήτηση!
Διαβάστε περισσότερα

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 3 - "Συναναστροφές"

Εδώ παρουσιάζεται η 3η Ενότητα του Σχεδίου Μαθήματος βασισμένο πάνω στη θεατρική μας παράσταση "ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ".
Η Ενότητα αυτή έχει τίτλο "Η μάγισσα και ο Δράκος" και καταπιάνεται με την αξία των καλών συναναστροφών.
Δίνεται η περίληψη της σκηνής, για να θυμηθούν και να συνδεθούν τα παιδιά, αλλά και προτάσεις για συζήτηση, παιχνίδια, ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες, θεατρικό παιχνίδι, κατασκευές κ.α.


Δεξιά στη σελίδα θα βρείτε το Σχέδιο Μαθήματος σε μορφή pdf το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε και να τυπώσετε.

Διαβάστε περισσότερα

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 2 - "Μη-βία"

Εδώ παρουσιάζεται η 2η Ενότητα του Σχεδίου Μαθήματος βασισμένο πάνω στη θεατρική μας παράσταση "ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ".
Η Ενότητα αυτή έχει τίτλο "Ο κύκλος της βίας" και καταπιάνεται με την αξία της μη-βίας.
Δίνεται η περίληψη της σκηνής, για να θυμηθούν και να συνδεθούν τα παιδιά, αλλά και προτάσεις για συζήτηση, παιχνίδια, ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες, θεατρικό παιχνίδι, κατασκευές κ.α.


Δεξιά στη σελίδα θα βρείτε το Σχέδιο Μαθήματος σε μορφή pdf το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε και να τυπώσετε.

Διαβάστε περισσότερα

Με τα φτερά της Ειρήνης ταξιδεύουν τα παιδιά

Η Άννα Παπαμάρκου, συγγραφέας και σκηνοθέτης της παράστασης "Πετώντας για την Ειρήνη", μιλά για το κεντρικό θέμα της παράστασης, τον σχολικό εκφοβισμό, σε μια συνέντευξή της στο babyradio.

Πώς δημιουργούμε το μύθο σε μια παιδική παράσταση;

Όταν ξεκινάμε να κάνουμε μια παράσταση για παιδιά αυτό που μας απασχολεί δεν είναι «ποιο έργο;» αλλά «ποιο θέμα;». Συγκεκριμένα, «ποιο θέμα απασχολεί τα παιδιά εδώ και τώρα».

Η απάντηση μας καθοδηγεί στο να δημιουργήσουμε το μύθο. Και με βάση αυτόν, φτιάχνουμε θεατρικές παραστάσεις που ταξιδεύουν τα παιδιά μέσα στη χώρα του παραμυθιού, της φαντασίας και του ονείρου και τα φέρνουν πίσω δυνατότερα και πλουσιότερα.

Η παράσταση «Πετώντας για την Ειρήνη» έχει ως κεντρικό θέμα το σχολικό εκφοβισμό. Μέσα από τη θεατρική τέχνη και το παραμύθι ενώνουμε τις δυνάμεις μας με τους γονείς και τους παιδαγωγούς για να ενδυναμώσουμε τα παιδιά μας ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν τέτοια φαινόμενα στο σχολείο.  

Στο παραμύθι μας τρία παιδιά εμπλέκονται αρχικά σε έναν κύκλο βίας, παίζοντας το καθένα κι από ένα ρόλο: του θύτη, του θύματος και του παρατηρητή. Κανένας ρόλος δεν στοχοποιείται ως κακός: στόχος είναι να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν για ποιο λόγο μπορεί να οδηγηθεί κανείς σε λανθασμένη συμπεριφορά και με ποιό τρόπο μπορεί να την αλλάξει προς όφελος όλων.

Κάθε παιδί μέσα στην αίθουσα, έχει την ευκαιρία να ταυτιστεί με τον ήρωα που είναι πιο κοντά του και μέσα από τη μαγική επίδραση που έχει το Θέατρο στην ψυχή, να απελευθερωθεί. Μέθεξη, Κάθαρση, Λύτρωση, το τρίπτυχο του Αριστοτέλη καθοδηγεί κάθε μας παράσταση και μυεί τα παιδιά στη δύναμη και τη μαγεία του Θεάτρου. Σε αυτό το σημείο, επιτρέψτε μου να σημειώσω πως το άρθρο που εσείς διαβάζετε τώρα, απευθύνεται σε εσάς τους «μεγάλους» που θα φέρετε τα παιδιά στην παράσταση και γι’ αυτό και χρησιμοποιώ τη γλώσσα των «μεγάλων».

Στη θεατρική αίθουσα, όμως, μιλάμε τη γλώσσα των παιδιών!

Πολλή φαντασία, αστεία, γρήγορες και έξυπνες σκηνές, συναρπαστική δράση, ψηφιακά σκηνικά,animation, τραγούδι και χορός, κερδίζουν του μικρούς μας θεατές και τους συνεπαίρνουν. Άλλωστε, κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του παραμυθιού και της παράστασης δεν παραλείψαμε να ζητήσουμε βοήθεια και καθοδήγηση από παιδιά και πολλές φορές αλλάξαμε δρόμο ώστε να καταφέρουμε να ικανοποιήσουμε την απαιτητική τους φαντασία.

Η παράσταση παρουσιάζεται για 2η χρονιά μετά τη μεγάλη περσινή της επιτυχία, κατά την οποία απέσπασε κολακευτικά σχόλια και έτυχε μεγάλης ανταπόκρισης από το κοινό, παιδικό και μη.  Είναι μια παράσταση για όλη την οικογένεια. Τόσο η αισθητική της αξία όσο και το ιδιαίτερα επίκαιρο θέμα της, την καθιστούν ένα θέαμα διασκεδαστικό αλλά ταυτόχρονα ωφέλιμο όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για τους συνοδούς τους.

 Άννα Παπαμάρκου

«Πετώντας για την Ειρήνη»
Μια παιδαγωγική παράσταση για την Ομόνοια, την Ειρήνη και τη Μη-βία
της Άννας Παπαμάρκου και του Λεωνίδα Ψέλτουρα

Θέατρο ΑΛΦΑ (Στ. Ληναίος-Ε. Φωτίου)
Πατησίων 37 κ΄ Στουρνάρη, Αθήνα

Από 5 Οκτωβρίου και κάθε Κυριακή στις 12:00 μ.μ

Πληροφορίες: 211.411.111.0, www.lotinosilios.gr

Διαβάστε περισσότερα

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1 - "Φιλία"

Με αφορμή την παράσταση ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ δημιουργήσαμε ένα "Σχέδιο Μαθήματος" που αποτελείται από 7 ενότητες. Η κάθε ενότητα έχει γνώμονα μία διαφορετική σκηνή της παράστασης και πραγματεύεται μία αξία. Δίνεται η περίληψη της σκηνής, για να θυμηθούν και να συνδεθούν τα παιδιά, αλλά και προτάσεις για συζήτηση, παιχνίδια, ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες, θεατρικό παιχνίδι, κατασκευές κ.α.
Εδώ παρουσιάζουμε την 1η Ενότητα, η οποία έχει τίτλο "Η συνάντηση των παιδιών" και καταπιάνεται με την αξία της Φιλίας.

Δεξιά στη σελίδα θα βρείτε το "Σχέδιο Μαθήματος" το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε και να τυπώσετε.

Διαβάστε περισσότερα

Ευχαριστήρια επιστολή από μία νηπιαγωγό

Στο "ταξίδι" μας με την παράσταση "Ο μεγαλύτερος θησαυρός του κόσμου" δεχθήκαμε πολλές ευχάριστες κι ενθαρρυντικές κριτικές από τους δασκάλους, τους γονείς και τα παιδιά. Αυτή η επιστολή, όμως, που λάβαμε αναπάντεχα μέσα στον Ιούλιο, μας έδωσε πολύ φως και δύναμη να συνεχίσουμε.
Τη μοιραζόμαστε μαζί σας !
   

     Aγαπητή Ομάδα  "Λώτινος Ήλιος",  γεια σας!
    Ήθελα από καιρό να σας γράψω, για να σας ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου, τόσο για την προσφορά των εξαιρετικών βιβλίων σας στο νηπιαγωγείο μας, όσο και για την  καταπληκτική παράσταση που απολαύσαμε μαθητές και εκπαιδευτικοί τον Οκτώβριο στη Λιβαδειά.
     Θερμά συγχαρητήρια για την υπέροχη δουλειά σας!!!
    Με βοήθησε πολύ τόσο στην αντιμετώπιση προβλημάτων στην τάξη μου, όσο και μένα την ίδια προσωπικά. Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, όταν προέκυπτε κάποιο πρόβλημα στην τάξη, παρότρυνα  τα παιδιά να θυμηθούν το θησαυρό τους και τότε λες και έλεγα τη μαγική λέξη...Με κοίταζαν σιωπηλά με τα πελώρια, αθώα τους μάτια και με μια φωνή έλεγαν: "Ο καλός μας εαυτός, κυρία!"
     Αλλά κι μένα βοήθησε προσωπικά, στην προσπάθεια αυτοβελτίωσής μου, γιατί θυμίζοντας στα παιδιά τον καλό τους εαυτό, μ' έκανε να αναρωτιέμαι μήπως κι εγώ ως καθρέπτης τους, ξεχνούσα μερικές φορές τον καλό μου εαυτό με αποτέλεσμα να διεισδύω στο εσωτερικό μου και να παρατηρώ τον εαυτό μου περισσότερο.
     Ως δια μαγείας η παραστασή σας, τα βιβλία σας, η στάση σας ως άνθρωποι (τόσο δημιουργικοί, τόσο φωτεινοί,  αλλά συνάμα τόσο προσιτοί και ταπεινοί) μ' έκανε να συνειδητοποιήσω ότι τελικά η μεγαλύτερη δύναμη είναι μέσα μας κι είναι η γεμάτη ΑΓΑΠΗ καρδιά μας, η σύνδεση μαζί της και με την πηγή της δημιουργίας.
     Φυσικά μακρύς και δύσβατος ο δρόμος, κι η δουλειά με τον εαυτό μας και με τα σκοτεινά κομμάτια του συνεχής, γιατί πολλές φορές το "εγώ" προβάλλει ισχυρό, όμως η νίκη ενάντια στην "αρνητική έκφραση του εαυτού μας",  φαντάζομαι  πως είναι η μεγαλύτερη νίκη! 
     Σας στέλνω όλη μου την αγάπη και την απέραντη ευγνωμοσύνη μου και εύχομαι ο Θεός να σας έχει πάντα καλά και να σας δίνει δύναμη, για να φωτίζετε τις ψυχές των παιδιών και να αφυπνίζετε τις συνειδήσεις των μεγάλων!!!! 

                                                 Με πολλή Αγάπη κι Εκτίμηση
                                                 Ρήγα Νίκη
                                                 Νηπιαγωγός του 9ου  Νηπ/γείου Λιβαδειάς


Διαβάστε περισσότερα